Na een goed ontbijt vertrekken we alweer vroeg richting Côte d’Azur. We zullen allereerst een bezoek brengen aan Cannes. De zon doet al goed zijn best op de vroege ochtend waardoor alles er nog vrolijker uitziet dan het al is. Ook nu rijden we weer langs de mooie kustlijn en eenmaal in Cannes aangekomen gaan we lopend verder over de beroemde Promenade de la Croisette, de plaats waar filmsterren jaarlijks het prestigieuze Filmfestival bezoeken. Het is jammer dat de rode loper er al is weggehaald; het laatste Filmfestival was zo’n twee weken geleden, dus het had zomaar gekund dat wij ook op de rode loper hadden kunnen staan.

We hebben een kleine drie kwartier om er rond te kijken en laten de kans niet voorbij gaan om ook de trappen op te gaan. Als echte diva’s laten we ons fotograferen. Op het plein ervoor zien we allerlei tegels met handafdrukken van beroemdheden.

Ook lopen we langs de haven waar enorme jachten aangemeerd liggen. De één nog mooier dan de ander. We kijken onze ogen uit. En natuurlijk genieten we ook van alle bloemen en planten die in bloei staan.

Voordat we meegaan met een rondvaart eten we nog snel iets op één van de gezellige terrasjes.

Een mooie catamaran is voor onze groep gereserveerd, dus we kunnen een leuk plaatsje uitzoeken. Er staat een behoorlijke wind, zodat we uit moeten kijken als we foto’s willen maken. We passeren heel veel mooie gebouwen, maar door de harde wind krijgen we niet echt mee wat onze reisleider via de luidsprekers allemaal vertelt over de omgeving. Dat is wel jammer, maar helaas is er niets aan te doen. We kunnen evengoed ontzettend veel foto’s maken.

Veel te snel is het weer tijd om aan wal te gaan en richting Nice te vertrekken. Wat is dát een prachtige plek. Waar ik Monaco en Cannes erg leuk vond om een keer te zien, vind ik Nice veel mooier en sfeervoller.

We rijden langs de boulevard Nice binnen en Henk herinnert ons eraan dat hier vorig jaar die verschrikkelijke aanslag is geweest. Dat is behoorlijk confronterend voor iedereen in de groep en we zijn er dan ook wel een poosje erg stil van. Gelukkig gaat daar het leven gewoon weer door en als je dan al die mensen op de boulevard en aan het strand ziet is het net of er nooit iets is gebeurd.

In één van de zijstraten langs de boulevard worden we door Henk afgezet en gelukkig hebben we nu iets langer de tijd om op eigen gelegenheid de stad te verkennen. Marianne komt op het idee om dat per treintje te doen. We komen op die manier langs alle bezienswaardigheden. Een gedeelte van de groep voelt daar wel voor en we kunnen met de eerstvolgende rit mee. We laten ons langs de mooiste plekjes rijden en op het hoogste punt kunnen we even een kwartiertje uitstappen om foto’s te maken van het mooie uitzicht.
Na drie kwartier zijn we weer beneden bij de boulevard en zoeken we op ons gemak de bus weer op. We zijn allemaal moe van deze dag en willen alleen nog maar een verfrissende douche. Dat kan ook gemakkelijk, want we zijn al met al op tijd weer terug in ons hotel.

Het is nog steeds een aangename temperatuur, dus voor het diner kunnen we nog even met elkaar nagenieten van de fijne dag. En nee, ik laat me niet meer overhalen om nog een eind langs de boulevard te lopen.

Morgen weer een mooie dag, want dan gaan we naar San Remo